.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كردان و خود مختاري در صنعت نفت
کردان در نامه خود به معاون سرمایه انسانی رییس جمهور، با استناد به دستور دکتر احمدی نژاد خواسته است حقوق کارکنان صنعت نفت در سال جاری 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. وي ماه گذشته نیز با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار ...
كردان و خود مختاري در  صنعت نفت

قائم مقام وزیر نفت هفته گذشته با ارسال نامه ای به عزیزی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، مدعی شد آقای دکتر احمدی نژاد دستور داده اند که صنعت نفت از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی و صنعت نفت، طبق مقررات استخدامی خود اداره شود.

به گزارش "الف"، علی کردان در نامه خود به معاون سرمایه انسانی رییس جمهور، با استناد به دستور دکتر احمدی نژاد خواسته است حقوق کارکنان صنعت نفت در سال جاری 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. کردان ماه گذشته نیز با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار مستثنی شدن کارکنان صنعت نفت از قانون مدیریت خدمات کشوری شده بود.

نامه قائم‏مقام نفت به رئیس‏جمهور

قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386 پس از 3 سال تحقیق و بررسی به تصویب نهایی مجلس رسید و در آبان ماه همان سال از طرف رییس جمهور برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد. این قانون که جانشین قانون استخدام کشوری (مصوب 1345) و تغییرات بعدی آن می شود، موضوع استخدام، تعیین حقوق و دستمزد، حقوق ارباب رجوع و نحوه استیفای آن، انتصاب و ارتقا شغلی مبتنی بر بهره وری و بهبود عملکرد، تامین اجتماعی و ... را بر اساس عدالت و بهره وری کارکنان دولت، قانون مند کرده است.

در قانون مدیریت خدمات کشوری ، ضمن پیش بینی حمایت از دریافتی بازنشستگان دربرابر افزایش تورم، مزایای ویژه ای نیز برای معلمان و پرستاران در نظر گرفته شده است.

در زمان بررسی و تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، مقامات وزارات نفت درخواست و فشار بسیار شدیدی برای مستثنی شدن وزارن نفت و شرکت های تابعه از این قانون داشتند اما نمایندگان مجلس با درخواست مقامات وزارت نفت مخالفت کردند ولی مقرر کردند زحمات از آن دسته از کارکنان صنعت نفت که در شرایط سخت کاری مشغول کار هستند با پاداش های ویژه جبران شود.

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از وزارت نفت که در سال 1383 منتشر شد نشان می داد در وضعیت استخدامی صنعت نفت، تبعیض های فراوانی میان مدیران ارشد با کارکنان و کارگران و حتی مهندسان صنعت نفت وجود دارد به نحوی که برخی مدیران وزارت نفت و شرکت های تابعه تا 15 برابر کارکنان عادی این صنعت دریافتی دارند.

لازم به یادآوری است با گذشت 6 ماه از تصویب و ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت هنوز آیین نامه های لازم برای اجرای آنرا تدوین و ابلاغ نکرده است.

در سال 1366، مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون نفت، دولت را مکلف کرد ظرف یکسال اساسنامه شرکت ملی نفت را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارایه دهده. اما از آن سال تاکنون با وجود پیگیری تعدادی از نمایندگان هر دوره مجلس، هنوز دولت اساسنامه شرکت ملی نفت را تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی نکرده است.

در سالهای اخیر نیز مجلس هفتم در قوانین بودجه هر سال با تعیین ضرب العجلی خواستار ارایه اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و تصویب آن در مجلس برای روشن شدن روابط مالی دولت و شرکت نفت شده است اما این ضرب العجل ها نیز بی نتیجه بوده و روابط مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران همچنان بدون نظارت مجلس اداره می شود.

صنعت نفت ایران از لحاظ مالی بر اساس مقررات پیش از انقلاب اسلامی اداره می شود. این مقررات اختیار مطلق نحوه هزینه کردن درآمدهای شرکت نفت ایران را به شخص شاه واگذار می کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 ارديبهشت 1387
اينطوري كه قانون خدمات مديريت كشوري هم يه چيزي مثل نظام هماهنگ پرداخت ميشه و از اين ببعد دستگاهها ميرن با مستثني شدن و يا با چند تا بند و تبصره اضافه حقوق و دستمزد دستگاههاي خودشان را از طرق ديگر افزايش ميدن
بازم كارمندان دستگاههاي ضعيف ، ضعيفتر ميشن
اينجوري ره به تركستان رفتن است
عدالت محوري نيست
محمدحسین فلاح 9 ارديبهشت 1387
سلام
حالا یکی پیدا شده می خواهد عدالت را اجراء کند یکی از همشهری های ما مانع آن می شود،کم مونده که بگن مازندرانیهای مخالف عدالتند!!!!؟؟؟
زمانی فرد 9 ارديبهشت 1387
بجای هیاهو و اینکه همه کارکنان دولت را به جان کارکنان وزارت نفت بیندازید از یک کارشناس بخواهید که واقعا ساعات و روزهای کاری و تعطیلی و مناطق خدمتی وزارت نفت را با کارکنان دیگر خصوصا اموزش و پرورش مقایسه کند.این چه بساطیه درست کردید.
نا شناس 10 ارديبهشت 1387
آقا یا خانم محترم که دلسوز کارمندان زحمتکش هستید اگر به نظر شما شغلی از شغل دیگر راحتتر و دارای مزایای بیشتری است پس چرا شغلتان به حرفه راحتتر و پردرآمد و به قول خودتان به آموزش و پرورش تغییر نمی دهید و مامور در آموزش وپرورش نمی شوید ؟؟؟؟!!!!!!!
هر شغلی سختی خودش را دارد و این دلیلی بر تبعیض و بی عدالتی نمی باشد................ (هرچه را که برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید)
رضا زمانی فرد 10 ارديبهشت 1387
اون موقع که بخاطر راحتی کار و تعطیلات فراوان و فاصله یه خیابون تا مدرسه رفتید و معلم شدید باید فکر اینجاشم می کردید.ثانیااز تعطیلیهای خدا بده برکتتون برای کار و تلاش بیشتر استفاده کنید که 6 ماه ساله.ثالثا شغلتون پیشکش خودتون ما یاد گرفتیم کار کنیم و زحمت بکشیم و زندگی کنیم نه از صبح تا شب دنبال درامد و حقوق ملت باشیم.!!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.